موضوع: "بدون موضوع"
سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س)
نوشته شده توسطهمايون لو 1ام شهریور, 1396
روشنترین تلاقی آیینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه میشود و دو بهار، توأمان،
در فصلی گم شده در تاریخ، از راه میرسند و باهم پیوند میخورند.
سالروز ازدواج حضرت علی ع و زهرا س مبارک باد
اهمیت حجاب و عفاف زنان از دیدگاه مقام معظم رهبری
نوشته شده توسطهمايون لو 21ام مرداد, 1396
مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست،اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتش کاملا غلط و انحرافی است.حجاب به هیچ وجه مانع از فعالیت های اجتماعی ،سیاسی و علمی نمی باشد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان خبر یکی از این موضوعات عینی و ملموس که شاید هیچکس نتواند به اندازه رهبر انقلاب در ارتباط با آن رهنمودهای شفاف و روشن ارائه کند، مسئله مهم و حساس و دقیق «حجاب» است و جالب اینکه حجم اهتمام و گفتار ایشان در این موضوع برخلاف توقع و انتظار بسیار قابل توجه است.
مجموعه سخنان رهبر انقلاب در این زمینه را شاید بتوان در چند محور اساسی و مشخص خلاصه کرد که بعضی به زیرساختهای نظری و مفهومی حجاب و برخی به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی حجاب نظر دارند و در نهایت تصویر روشنی از نوع نگاه انقلاب اسلامی ایران به مسئله حجاب ترسیم میکنند.
*ایشان در این زمینه می فرمایند:مسألهٔ حجاب، به معناى منزوىکردن زن نیست. اگر کسى چنین برداشتى از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملاً غلط و انحرافى است.مسأله حجاب، به معناى جلوگیرى از اختلاط و آمیزش بىقیدوشرط زن و مرد در جامعه است.۱۳۶۸
اگر در جهت ایجاد حجاب، یک ذره نسبت به لباس افراد این جوامع تعرض بشود، همهٔ دنیا را غوغا برمیدارد؛ ولى اگر در جهت کشف حجاب، به لباس کسى تعرض بشود، یکصدم آن در دنیا غوغا نمیشود!۱۳۶۹
مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست،اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتش کاملا غلط و انحرافی است.حجاب به هیچ وجه مانع از فعالیت های اجتماعی ،سیاسی و علمی نمی باشد.
به نظر ما، بحثهایى که درباب پوشش زن میشود، بحثهاى خوبى است که انجام میگیرد؛ منتها باید توجه کنید که هیچ بحثى در این زمینه هاى مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتى غرب متأثر نباشد؛اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد. مثلاً بیاییم با خودمان فکر کنیم که حجاب داشته باشیم، اما چادر نباشد؛ این فکر غلطى است. نه اینکه من بخواهم بگویم چادر، نوع منحصر است؛ نه، من میگویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ى ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مىتواند چادر باشد و – همانطور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.
البته مىتوان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همینجا هم بایستى آن مرز را پیدا کرد. بعضیها از چادر فرار مىکنند، به خاطر اینکه هجوم تبلیغاتى غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار مىکنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمىآورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مىدهد!
شما خیال کردهاید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعهى کذایى و آن لباسهاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ»(۶) و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر میدارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مىخواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل میشد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در اینجاها وقتى نوبت به این کارها مىرسد، بىبندوبارى خیلى بیشتر هم مىشود؛ کمااینکه در زمان شاه، بىبندوبارىیى که در همین شهر تهران و بعضى دیگر از شهرهاى کشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بیشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در اینجا آنطورى نبود. آنطور که دیده بودیم و شنیده بودیم و مىدانستیم و مناظرى که از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حیرت مىکند که چرا بایستى اینگونه بشود؛ کمااینکه در خیلى از کشورهاى متأسفانه عقبماندهى مسلمان و غیرمسلمان هم همینطور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعایت کرد.۱۳۷۰
آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمناند؟ با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمناند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپاییها اینطورند؛ آنها مىگویند هرچه را که ما فهمیدهایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مىخواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس؛ مىخواهند این چیزها را به وسیلهى زنان رواج بدهند. هرجا با این هدفگیرى غربیها مخالفت بشود، فریادشان بلند مىشود! اینها کمطاقت هم هستند! همین مدعیان غربى، کمترین مخالفتى را با مبانى پذیرفتهى خودشان تحمل نمىکنند.۱۳۷۰
حضرت آیِه الله خامنه ای تهاجم فرهنگی را هجوم یک مجموعه ی سیاسی یا اقتصادی به بنیانهای فرهنگی یک ملت برای دستیابی به مقاصد شوم سیاسی دانستند و افزودند: ریشه کن کردن فرهنگ ملی از طریق فراگیر کردن بی بند و باری، عیاشی و هرزگی در میان یک ملت هدفی است که دشمنان درپی تحقق آن هستند. بهطور مشخص دوران رضاخان سرآغام تهاجم فرهنگی در کشور ماست و بزرگترین قدمها به نفع فرهنگ غرب و در حقیقت در جهت سلطه ی غرب بر ایران در همین دوران بر داشته شد و با این بهانه که زن با چادر نمیتواند عالم و دانشمند شود و درفعالیتهای اجتماعی شرکت کند، چادرها را از سر زنان برداشتند. اما در عین حال دردوران رضاخان و پسرش هرگز به عموم زنان اجازه ی شرکت فعالانه در حرکتهای اجتماعی و سیاسی داده نشد و آن روزی که زنان ایران، وارد میدان مبارزه و صحنه ی فعالیتهای اجتماعی و سیاسی شدند و کشور را با دست توانای خود به پیش بردند، چادر به سر کردند.۱۳۷۱
مردم ما چادر را انتخاب کرده اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجابهاى دیگر است.» ولى زنان ما مىخواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آنکه یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.۱۳۷۳
مقام معظم رهبری از چادر به عنوان یک لباس ملی و اسلامی مورد علاقه زنان مسلمان ایران نام بردند و فرمودند: انبوه دختران و زنان مؤمن و حزباللهی که در دانشگاه بهترین علوم را تدریس و بالاترین مدارج علمی را میگذرانند و نیز شمار زیادی از بانوان جوان ایران که در آیندهای نه چندان دور به مقامات عالی علمی، فقهی و فلسفی دست خواهند یافت از افتخارات نظام اسلامی محسوب میشوند.۱۳۷۳
گاهى من در همین راه “کُلک چال” که از پایین به بالا مىآیم، یا به عکس به طرف پایین مىروم، خانمهایى را مىبینم که با چادر مشکى این راه را طى مىکنند. با اینکه قسمتى از این راه، بسیار ناهموار و یا به قول ما مشهدیها قلب است، درعینحال خانمها این راه ناهموار را تحمّل مىکنند و با چادر مشکى مىآیند. خوب؛ این همّت است دیگر. من اینطور زنها و همچنین افراد مسنّى که این راههاى طولانى را طى مىکنند و مىروند، بسیار تحسین مىکنم.۱۳۷۵
هر حرکتى که براى دفاع از زنان انجام مىگیرد، باید رکن اصلى آن رعایت عفاف زن باشد. عفّت در زن، وسیلهاى براى تعالى و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوتران و بىبندوبار است.
عفّت زن، مایهٔ احترام و شخصیت اوست. این مسأله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود.
عفّت در زن، وسیلهاى براى تعالى و تکری شخصیّت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوتران و بىبندوبار است. عفّت زن، مایهٔ احترام و شخصیّت اوست. این مسأله حجاب و مَحرم و نامَحرم و نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین سالم نگه داشته شود.۱۳۷۶
منبع :www.dana.ir
21تیر ماه روز عفاف و حجاب
نوشته شده توسطهمايون لو 21ام تیر, 1396
سخنان رهبری در بهمن ماه سال 1377
ما در مورد خانمها، حجاب و آن حفاظ زنانه را - كه در واقع احترام به زن است - مظهر تقوا مىدانيم.
سخنان رهبری در اسفند ماه سال 1377
حجاب، ارزشى است منطبق با طبيعت انسان.
سخنان رهبری در اردیبهشت ماه سال 1382
عظمت زن به اين نيست كه بتواند چشم مردها را، هوس هوسرانان را به خودش جلب كند؛ اين افتخارى براى يک زن نيست؛ اين تجليل زن نيست؛ اين تحقير زن است. عظمت زن آن است كه بتواند حجب و حيا و عفاف زنانه را كه خدا در جبلّت زن وديعه نهاده است، حفظ كند؛ اين را بياميزد با عزّت مؤمنانه؛ اين را بياميزد با احساس تكليف و وظيفه.
سخنان رهبری در خرداد ماه سال 1383
اگر شما آقا، محرم و نامحرم را رعايت نكرديد، اگر دوستِ جنس مخالف پيدا كرديد، اگر با همه گرم گرفتيد، اگر حجاب رعايت نشد، اگر صد جور زن با آرايشهای گوناگون در مقابل شما رژه رفتند؛ و نيز اگر شما خانم، هرجا يک مرد چنين و چنانی را ديديد و به او خيره شديد و نگاه كرديد و چه و چه كرديد، نتيجه چه میشود؟ نتيجه اين میشود كه همسر خودت از نظر تو ديگر آن جاذبهای را كه محبّت ايجاد كند، نخواهد داشت. شما هر كس هم كه باشد، ولو حضرت يوسف، بعد از يک ماه يواش يواش عادی میشود. حضرت يوسف هم اولش خيلی برجسته است؛ زليخا هم اولش خيلی برجسته است؛ امّا بعد يواش يواش عادی میشود؛ ولی آن بيرونی نو است.
سخنان رهبری در دی ماه سال 1386
حجاب، تكريم آن كسى است كه در حجاب است. حجاب زن، تكريم زن است.
در ايران باستانى زنهاى اعيان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند؛ زنهاى افراد پائين و طبقات پست، نه، بىحجاب هم مىآمدند؛ مانعى هم نبود. اسلام آمد اين تبعيض را گذاشت كنار، گفت نخير، زن بايد باحجاب باشد؛ يعنى اين تكريم مال همهٔ زنان است.
برداشتن حجاب، مقدمهاى براى برداشتن عفّت بود؛ براى برداشتن حيا در جامعهٔ اسلامى بود؛ براى سرگرم كردن مردم به عامل بسيار قوى و نيرومند جنسى بود؛ براى اينكه از همهٔ كارهاى ديگر بمانند؛ و يک مدّتى هم موفق شدند، امّا ايمان عميق ملّت ايران نگذاشت.
سخنان رهبری در مهر ماه سال 1388
نگاه عمومى به زن كه در فرهنگ غربى نهادينه شده، نگاه غلطى است؛ نگاه ابزارى است، نگاه اهانتآميز است. از نظر غرب، علّت اينكه شما نبايد توى چادر باشيد، نبايد حجاب داشته باشيد، اين نيست كه آزاد باشيد. شما داريد میگوئيد من با حجاب هم آزادى دارم. او چيز ديگرى مورد نظرش است؛ زن را براى نوازش چشم مرد، براى بهرهورى نامشروع مرد، میخواهند به شكل خاصّى در جامعه ظاهر بشود. اين، بزرگترين اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندين لفّاف تعارفآميز اين را بپوشانند و اسمهاى ديگرى رويش بگذارند.
سخنان رهبری در خرداد ماه سال 1390
سياست راهبردىِ اساسىِ بنيانى غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است.
سخنان رهبری در اردیبهشت ماه سال 1391
خانمها خيلى بايد مراقبت كنند مسئلهٔ حجاب را، مسئلهٔ عفاف را؛ وظيفهٔ آنهاست، افتخار آنهاست، شخصيّت آنهاست.
حجاب مايهٔ تشخّص و آزادى زن است؛ برخلاف تبليغات ابلهانه و ظاهربينانهٔ مادّیگرايان، مايهٔ اسارت زن نيست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عريانكردن آن چيزى كه خداى متعال و طبيعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را كوچک میكند، خودش را سبک میكند، خودش را كمارزش میكند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگين شدن كفهٔ آبرو و احترام اوست؛
اين را بايد خيلى قدر دانست و از اسلام بايد به خاطر مسئلهٔ حجاب تشكر كرد؛ اين جزو نعمتهاى الهى است.
منبع :www.benisi.ir
حجاب از دیدگاه رهبر معظم
نوشته شده توسطهمايون لو 12ام تیر, 1396چکیده: رعايت حجاب و حفظ عفاف به عنوان يک امر ارزشی در مکتب مقدس اسلام، مورد توجه قرار گرفته است. زن میتواند با حفظ حجاب، جايگاه و شأن واقعی خود را در پناه عفاف بيابد و درجات متعالی را بپيمايد.
رعايت حجاب و حفظ عفاف به عنوان يک امر ارزشی در مکتب مقدس اسلام، مورد توجه قرار گرفته است. زن می تواند با حفظ حجاب جايگاه و شأن واقعی خود را در پناه عفاف بيابد و درجات متعالی را بپيمايد.
دیدگاه و نظرات مقام معظم رهبری در مورد حجاب یک دیدگاه کاملاً خوب و عالی است، بیانات ایشان هم خیلی روشن و هم عقلایی هست و برای مخاطب جذاب و راهگشاست، برای اینکه در بسیاری از مسائل اجتماعی و زندگی شخصی و خانوادگی موفق شده و دچار سردرگمی نشویم، بایستی سخنان و بیانات ایشان را الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
رهبر معظم انقلاب در مورد اهميت عفاف و حجاب چنين میفرمايند: «باید مسائل ارزشی اسلام در جامعهی ما احیا بشود. مثلاً مسألهی حجاب، یک مسألهی ارزشی است. مسألهی حجاب، اگر چه مقدمهایست برای چیزهای بالاتر ، اما خودش نیز یک مسألهی ارزشی است.
ما که روی حجاب اینقدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک میکند تا بتواند به آن رتبهی معنوی عالی خود برسد و دچار لغزش نشود. ما از دنیای غرب که زن را در طول دورههای گذشته تا به امروز، اینقدر تحقیر کرده است، طلبکاریم. شما ببینید در اروپا و در کشورهای غربی، تا اندکی پیش زنان حقوق مالی مستقلی نداشتند
[2]
همچنین در جای دیگر میفرماید: «نگاه اسلام به زن همواره همراه با حرمت و کرامت است، اسلام در بدو پيدايش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و منزلت و شخصيت انسانی از دست رفته آنان را در فرهنگ جاهلی مرد سالار را احيا کرد. عفاف، به عنوان يک ارزش درونی و والای اخلاقی در اخلاق اسلامی جايگاه بسيار والايی دارد.
حجاب، ارزش است منطبق با طبیعت انسان است. برهنگی و حرکت به سمت اختلاطِ هر چه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشا شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعی و خلاف خواست انسانی است. شرع مقدّس اسلام هم برای این مساله حدودی را معیّن و مشخّص کرده و کسانی که معتقد و مؤمن هستند، نمیشود که اینطوری با حجاب برخورد کنند.
حجابِ برتر همین چادر ایرانىِ خود ماست، حقیقتاً حجاب برتر است؛ هیچ تردیدی در این نباید داشت. البته من هیچوقت نگفتم که چادر را در جایی اجباری کنند؛ اما همیشه گفتهام که چادر یک حجاب ایرانی است و زن ایرانی این را انتخاب کرده و خوب حجابی هم هست و میتواند کاملاً حفاظ و حجاب زن باشد.
حالا بعضیها هستند که از هر چه ایرانی و خودی است، ناراحتاند و دلشان را میزند؛ دلشان میخواهد سراغ چیزهایی بروند که از خودی بودن دورتر است! به هر حال اگر حجاب را حفظ کنند، باز هم خلاف شرعی انجام ندادهاند؛ منتها چیز بهتری را از دست دادهاند.[2] لذا بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، چادر میتواند خیلی حفاظ خوبی برای زن باشد.
ایشان در جای دیگری به مساله فرار از چادر اشاره کرده و میفرمایید: «بعضیها از چادر فرار میکنند، به خاطر اینکه هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار میکنند، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمیآورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار میدهد. شما خیال کردهاید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضا آن مقنعه کذایی و آن لباسهای «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلي جُيُوبِهِنَّ [نور/31] و باید روسریهای خود را بر روی گریبانها بزنند» و همانهایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر میدارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها میخواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عینا اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل میشد».[3]
همانطورکه در مورد حفظ حجاب و عفت در شرع مقدس اشاراتی شده است در مورد مرد نیز باید این گونه باشد یعنی مرد هم باید حفظ حجاب داشته باشد، مرد هم باید عفت داشته باشد. به طوری که رهبر معظم انقلاب در این موضوع هم فرمایش دارند، و میفرمایند: «اسلام به مسأله عفاف زن اهمیت میدهد. البته عفاف مرد هم مهمّ است. عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند. منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، میتواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفّت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است.[4]
————————————————————
پینوشت
[1]. بخشی ازخطبههای نماز جمعه مورخ 1365/05/10، 1365/05/17، 1365/05/31، 1365/07/18، 1365/08/9،
[2]. بیانات در جلسه پرسشوپاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی، مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۰۴.
[3]. از بیانات رهبرمعظم انقلاب به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلاماللهعلیها)در چهارم دیماه 1370.
[4]. بیانات در دیدار جمعی از زنان - 1371/09/25.
منبع: www.welayatnet.com
عید فطر
نوشته شده توسطهمايون لو 4ام تیر, 1396
رسیده عیدصیام ونیامدی آقا
جهان نموده قیام ونیامدی آقا
دمی بیاونظرکن ،که دشمنت امروز
شکسته تیغ ونیام ونیامدی آقا
چگونه ازتوبگویم که این -نفس-گویی
شررگرفت خیام ونیامدی آقا
عید سعید فطر مبارک باد!
2 تیر روز قدس
نوشته شده توسطهمايون لو 31ام خرداد, 1396
روز قدس یکى از مهمترین روزها در جهان اسلام است.
شرکت فعالانه مسلمانان در مراسم روز جهانى قدس
سبب قدرت و قوت مبارزین فلسطین خواهد شد.
شب های قدر
نوشته شده توسطهمايون لو 25ام خرداد, 1396
سبدی دارم در دست ، می روم سوی خدا
یا علی می گویم ، می روم تا درگه نور و امید
تا به جایی که ملک ره نبرد ، می روم سوی خدا
سوی حق
سوی اُمید
بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سند 2030
نوشته شده توسطهمايون لو 21ام خرداد, 1396
مسأله سند ۲۰۳۰ مسأله استقلال کشور است
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان: مسأله استقلال خیلی مهم است؛ مسألهی سند ۲۰۳۰ از این قبیل است. حالا بعضی میآیند میگویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر اینها نیست؛ فرض کنیم در این سند هیچچیز واضح بیّنی هم که مخالف اسلام باشد وجود نداشته باشد، که حالا وجود دارد. من حرفم این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود. آنها خیال میکنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارشهای ما گزارشهای درستی است. شما میگویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسألهی استقلال است.
14 خرداد
نوشته شده توسطهمايون لو 13ام خرداد, 1396
نویس از غم آیینه و گل
بنویس از سپر سینه و گل
بنویس عشق دگرگون شده است
چهره آیینه گلگون شده است
بنویس از غم هجران بنویس
باز از داغ جماران بنویس
زکات
نوشته شده توسطهمايون لو 10ام خرداد, 1396
پيامبر صلى الله عليه وآله:
لا تَزالُ اُمَّتى بِخَيرٍ ما تَحابّوا وَاَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَكاةَ وَقَروا الضَّيفَ… ؛
امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند، زكات بدهند و ميهمان را گرامى بدارند…
(امالى طوسى، ص647، ح1340)
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان
نوشته شده توسطهمايون لو 10ام خرداد, 1396
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُكْرَكَ بِكَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.
خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاسگذاریت به كـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاهداریت و پردهپوشى خودت اى بیناترین بینایان.
ماه رمضان
نوشته شده توسطهمايون لو 6ام خرداد, 1396
آمد رمضان هست دعا را اثری
دارد دل من شور و نوای دگری
ما بنده عاصی و گنهكار توییم
ای داور بخشنده بما كن نظری
****
استشمام عطر خوشبوي رمضان گواراي وجود پاکتان.
****
نیمه شعبان
نوشته شده توسطهمايون لو 21ام اردیبهشت, 1396صبحی دگر می آید ای شب زنده داران
از قله های پر غبار روزگاران
از بیکران سبز اقیانوس غیبت
می آید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان اینست مهدی
خیزد خروش از تشنگان اینست باران . . .
میلاد امام زمان مبارک
کاندیدای اصلح از نگاه مقام معظم رهبری
نوشته شده توسطهمايون لو 19ام اردیبهشت, 1396
ضرورت انتخاب اصلح
انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری دارای اهمیت فراوانی است. ایشان در مناسبتهای مختلف، بارها به این نکته اشاره کرده اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:
1- « نکته بعدى در باب انتخابات این است که مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکى نیست. مسأله انتخابات، مسأله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادى، مسائل فرهنگى، روابط خارجى و مسائل گوناگون دیگر تا حدود زیادى به این قضیه وابسته است. درست است که قواى دیگر هم هر کدام وظایفى دارند، اما مهمترین مسائل و فعالیتهایى که در بخشهاى مختلف کشور به جریان مىافتد، به قوّه مجریّه مربوط است که سرنوشت آن در این انتخابات معلوم مىشود. … شوراى نگهبان طبق وظیفه قانونى خود، کسانى را که از لحاظ معیارهاى قانونى صلاحیت دارند، مشخص خواهد کرد. سپس من و شما بایستى در بین این مجموعه نگاه کنیم و کسى را که اصلح است، انتخاب کنیم. این هم وظیفه بسیار مهمى است.»( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مردم گیلان - 11/2/80)
2- « ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى دین و خدا و اداى تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. » (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانوادههاى ایثارگران - 31/2/76)
3- « در جمهورى اسلامى، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که ازخدا و دین، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است.کارهایى که بعضیها انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با بصیرت وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان پیدا مىکنند، انتخاب کنند. » ( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با گروه کثیرى از آزادگان و اقشار مختلف مردم، 11/7/69 )
4- « انتخاب فرد اصلح و داراى تقوا و تدبیر براى مقام مهم ریاست جمهورى - که در قانون اساسى جدید، داراى اختیارات وسیع در ادارهى کشور است - وظیفهاى شرعى و عقلى و انقلابى است، و کوتاهى در این امر یا در حضور در پاى صندوقهاى رأى، خسارتهاى جبرانناپذیرى به بار خواهد آورد. » (پیام مقام معظم رهبری به ملت شریف ایران در چهلمین روز ارتحال امام خمینى(ره) - 23/4/68 )
منبع :(www.fardanews.com )
سخنان رهبر درباره انتخابات
نوشته شده توسطهمايون لو 16ام اردیبهشت, 1396
انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه های نظام ما همین انتخابات است.
یکی از پایه ها [نظام جمهوری اسلامی], انتخابات است.
مردم سالاری دینی با حرف نمی شود؛ مردم سالاری دینی با شرکت مردم, حضور مردم, اراده مردم, ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم سالاری, عامل پایداری ملت ایران است.
انتخابات سرمایه گذاری عظیم ملت ایران است.
[انتخابات] مثل این [است] که شما سرمایه ی سنگین و عظیمی را در بانک می گذارید, بانک با آن کار می کند و شما از سودش استفاده می کنید.
آراء یکایک شما مردم سهمی است ا زهمان سرمایه گذاری و سپرده گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می اندازید, مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین می کنید.
یک رأی هم اهمیت دارد.
هرچه انتخابات پرشورتر باشد, عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنان دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می شوند
عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می دهد, انتخابات این است.
منبع : www.shefanews.com
سخنان در اجتماع بزرگ اثران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع).یکم فروردین 1388.
12 اردیبهشت روز معلم گرامی باد.
نوشته شده توسطهمايون لو 12ام اردیبهشت, 1396
ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم ) هستی.چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .
ولادت حضرت ابوالفضل مبارک
نوشته شده توسطهمايون لو 11ام اردیبهشت, 1396روشنگر آفتاب،عباس آمد
تفسیر زلال آب،عباس آمد
خیزید،گل آرید و گل افشانید
زیرا که گل بوتراب،عباس آمد
میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد . .
ماه شعبان
نوشته شده توسطهمايون لو 11ام اردیبهشت, 1396شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیت الله آمد
با جلوه سجاد وابولفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
تولد امام سجاد علیه السلام مبارک
نوشته شده توسطهمايون لو 11ام اردیبهشت, 1396
امام العابدین خوش آمد
سیدالساجدین خوش آمد
به فرزند زهرا نور عین آمده
جهان را امام العالمین آمده
میلاد علی بن الحسین آمده
روح قرآن و دین خوش آمد
ولادت امام حسین علیه السلام مبارک
نوشته شده توسطهمايون لو 10ام اردیبهشت, 1396ز گلزار نبی و بوستان حیدر و زهرا
گلی بشگفت با بوی خوش و با چهره ی زیبا
شنیدستی که با یک گل نمی گردد بهار؟ اما
گلستان گشته از این گل، همه دنیا و ما فیها
ولادت با سعادت امام حسین علیه السلام تهنیت باد.
10 اردیبهشت ولادت امام حسین مبارک
نوشته شده توسطهمايون لو 10ام اردیبهشت, 1396
سومین روز ز شعبان چون برآمد خورشید / سومین شمس ولایت ز افق چهره گشود
روز میلاد همایون حسین ابن علی است / باد بر خلق جهان مقدم پاکش مسعود . . .
ولادت با سعادت امام حسین (ع) بر شما مبارک
9 اردیبهشت روز شوراها
نوشته شده توسطهمايون لو 9ام اردیبهشت, 1396نهم اردیبهشت بهعنوان روز شوراها نامگذاری شده است. شوراها در ذیل فصل قانونی مجلس شورای اسلامی بهعنوان نهادی برای مسوولیتپذیری و نظارت بر امور تصدیگری تدوین شدهاند و الگوهای موفق در دنیا نیز تقریبا همه وظایف تصدیگری را از طریق نظارت شورا بر بخش خصوصی به شوراها دادهاند. پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، اولین انتخابات رسمى شوراها براساس قانون اساسى روز هفتم اسفند 1377 یعنى 20 سال بعد از پیروزى انقلاب اسلامی در چارچوب برنامه توسعه سیاسى و گسترش نهادهاى مدنى و مشارکت عمومى برگزار شد و حدود 185 هزار نفر اعضاى اصلى و علىالبدل در سراسر کشور از سوی مردم برگزیده شدند و بالاخره در روز نهم اردیبهشت 1378 شوراهاى شهر و روستا بهطور رسمى دوره چهار ساله مسوولیت خویش را آغاز کردند. در متمم قانون اساسی مشروطه (۱۲۸۶) نیز به لزوم ایجاد انجمنهای ایالتی و ولایتی (به عنوان شوراهای محلی) اشاره شده بود. که در دوران پهلوی اول با عنوان انجمن بلدیه و دوران پهلوی دوم با عنوان انجمن شهر مطرح بود اما با توجه به ناکارآمدی این نهادها، این آرزو همچنان در محاق ماند. پنجمین دوره انتخابات شوراها قرار است 29 اردیبهشت ماه سالجاری در سراسر کشور برگزار شود.
منبع :www.donya-e-eqtesad.com
عید مبعث
نوشته شده توسطهمايون لو 4ام اردیبهشت, 1396
خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)
ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)
دیده دل، جام جم به هیچ شمارد
سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)
عید مبعث بر همگان مبارک
شهادت حضرت موسی کاظم (علیه السلام ) تسلیت باد.
نوشته شده توسطهمايون لو 3ام اردیبهشت, 1396
کسی که روح الامین است طایر حرمش
هجوم حادثه بر هم زد آشیانش را
به حبس و بند و شهادت اگر چه راضی شد
به جان خرید بلاهای شیعیانش را . . .
شهادت امام موسی کاظم(ع) تسلیت باد
29 فروردین روز ارتش
نوشته شده توسطهمايون لو 29ام فروردین, 1396
آنچه که امروز بدان می بالیم مرهون حماسه آفرینی و پایمردی شجاعانی است که در 8 سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرت های روز جهان آبدیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مبارک
دل نوشته برای امام زمان (ع)
نوشته شده توسطهمايون لو 26ام فروردین, 1396یا ابا صالح المهدی (عج)
تنها آرزو نمی کنم بیایی
چون همه میدادنند میایی
آرزو می کنم وقتی می آیی ، چشمانم شرمسار نگاه مهربانت نباشد…
سخنان رهبر درباره عفاف و حجاب
نوشته شده توسطهمايون لو 26ام فروردین, 1396
مفهوم حجاب
حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست.حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است.حجاببه معنای پوشیدن سالم [است]؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنا می دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.
کدام پوشش؟ اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.
حجاب؛ موصونیت نه محدودیت مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است. ۲۶/۱۰/۶۸
ارزش عفت · عفت، آن صخره آسیب ناپذیر در انسان نیست؛ مثل همه خلقیات و خصلت های انسانی، در معرض تهاجم قرار می گیرد. یکی از چیزهایی که می تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقوای او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگی و محیط کار و محیط جامعه است. معاشرت نامناسب، یعنی معاشرتی که در او جهات فرهنگی و اخلاقی خاص رعایت نشده باشد. آن چیزی که می تواند به این نگه داری و مصون سازی و جداسازی کمک کند، حجاب است. بهترین چیز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نکردن است:حجاب، یعنی مانع؛ یعنی فاصل در زن. ۱۱/۱۲/۶۴
عفاف امر مشترک زن و مرد این مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند؛ منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، به خصوص در کشور ایالات متحده امریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفت زن تعدی و تجاوز می کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمارها واقعاً وحشت انگیز است؛ در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می گیرد! ببینید چقدر مسئله عفت مهم است.
برترین پوشش · من مىگویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مىتواند چادر باشد و – همانطور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.۴/۱۰/۷۰ · مردم ما چادر را انتخاب کردهاند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجابهاى دیگر است.» ولى زنان ما مىخواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آنکه یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.۲۰/۷/۷۳ · زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را کم ارزش می کند.۲۳/۲/۹۱ · عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست.
زن ایرانی، مبارز میدان · زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک تر است و طیبه و طاهر است.سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می کند و در تمام صحنه ها حضور دارد. ۷/۱۱/۶۳ · حجاب و عفاف مخصوص خواهران نیست ای برادران مسلمان! و ای برادران جوان! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.
منبع : www.dana.ir
اعتکاف
نوشته شده توسطهمايون لو 23ام فروردین, 1396
دراین سه شب اعتکاف شیدا بودیم
شیدای محبت تو مولا بودیم
انگارچنان یتیم ومسکین واسیر
افطارسرسفره زهرا بودیم
سه شب تا صبح استغفارکردیم
به جرم خویشتن اقرار کردیم
کنارسفره مولا نشستیم
سه شب با کوثرش افطار کردیم
تولد حضرت علی علیه السلام
نوشته شده توسطهمايون لو 21ام فروردین, 1396ای تو کعبه را نگین/ یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر/ وی خلائق را امین
کن نظر ز روی لطف/ به تمام پدران
روز سیزده رجب/ ای امیر مؤمنان
19 فروردین جهان بینی توحیدی
نوشته شده توسطهمايون لو 19ام فروردین, 1396#جهان_بینی_توحیدی
جهانبینی توحیدی:
کتاب جهانبینی توحیدی بر محور تبیین توحید و بایستههای اعتقادی و عملی مبتنی بر آن سامان یافته است. توحید نزد استاد مطهری از آنچنان جایگاه اساسی و تعیین کننده برخوردار است که آن را ملاک تمایز جهانبینی اسلامی از سایر جهانبینیها معرفی میکند.
استاد بعد از ارائه توضیح پیرامون مفهوم جهان بینی، نقاط قوت و ضعف سه گونه جهان بینی علمی، فلسفی و مذهبی را بر می شمارد و بعد از ارائه معیارهای خوبی جهان بینی به جهان بینی توحیدی می پردازد و ارکان جهان بینی اسلامی را نیز با محوریت توحید توضیح می دهد.
بر اساس آنچه در ابتدای این کتاب آمده است: «نوع برداشت و طرز تفکری که یک مکتب درباره جهان و هستی عرضه می دارد، زیرساز و تکیه گاه فکری آن مکتب به شمار می رود. این زیرساز و تکیه گاه اصطلاحاً جهان بینی نامیده می شود.»
استاد مطهری در معرفی معیارهای خوبی جهان بینی به شاخص های زیر اشاره می کند:
- قابل اثبات و استدلال بودن،
- معنابخشی به حیات،
- آرمان سازی و شوق انگیزی،
- تقدس بخشی به هدف های انسانی و اجتماعی
- تعهدآوری و مسؤولیت سازی
به اعتقاد استاد مطهری «همه آن خصائص و خصلت ها که لازمه یک جهان بینی خوب است در جهان بینی توحیدی جمع است. » و مهم تر اینکه از دیدگاه شهید مطهری «تنها » جهان بینی توحیدی است که می تواند همه آن خصائص را داشته باشد. استاد مطهری، جهان بینی توحیدی را بر محور توحید معرفی می کند: «جهان بینی توحیدی یعنی درک اینکه جهان از یک مشیّت حکیمانه پدید آمده است و نظام هستی بر اساس خیر و جود و رحمت و رسانیدن موجودات به کمالات شایسته آنها استوار است. جهان بینی توحیدی یعنی جهان “یک قطبی” و “تک محوری” است. جهان بینی توحیدی یعنی جهان، ماهیت “از اویی” (انّا لله) و به سوی اویی (انّا الیه راجعون) دارد.
استاد مطهری در بخش دیگری از این اثر، مهم ترین مؤلفه ها از واقعیت جهانی که از طریق حس مورد شناسایی قرار می گیرد را معرفی می کند. این مؤلفه ها عبارت است از:
- محدودیت
- تغییر
- وابستگی
- نیازمندی
- نسبیت
عقل به واقعیت محسوس عالم بسنده نمی کند، بلکه با عبور از آن به تعبیر شهید مطهری «حکم می کند که هستی نمی تواند منحصر و محدود به این امور محدود و متغیر و نسبی و مشروط و نیازمند بوده باشد. » استاد مطهری می-نویسد: «این سراپرده هستی که در مقابل خود می بینیم، در مجموع به خود ایستاده است و تکیه به خویش دارد. ناچار حقیقت نامحدود و پایدار و مطلق و غیر مشروط و بی نیاز که تکیه گاه همه هستی می باشد و در همه ظروف و همه زمان ها حضور دارد، موجود است و اگر نه سراپرده هستی نمی توانست روی پای خود بایستد؛ یعنی اساساً سراپرده هستی در کار نبود، عدم و نیستی محض در کار بود. » این است که جهان بر خداوند «قیوم »، «غنی » و و صمد تکیه دارد.
استاد پس از اشاره به صفات خداوند، درباره یگانگی خداوند توضیح می دهد و در ادامه به تبیین مفهوم پرستش می-پردازد. پرستش به تعبیر استاد مطهری، عکس العملی است که شناخت خدای یگانه به عنوان کامل ترین ذات با کامل-ترین صفات در ما ایجاد می کند. «مراتب و درجات توحید » موضوع بعدی کتاب است. استاد در این قسمت با استناد به آیات قرآن، مراتب و درجات توحید را مشتمل بر
- توحید ذاتی
- توحید صفاتی
- توحید افعالی
- توحید در عبادت
توضیح می دهد و در ادامه به طرح این پرسش می پردازد که «چه باید کرد که شخصیت انسان از جنبه روانی و از نظر اجتماعی در یک جهت انسانی و تکاملی به یگانگی و وحدت (توحید) برسد؟ » استاد دیدگاه صحیح در این مسأله را نظریه رئالیستی می داند که معتقد است برای رسیدن به وحدت در جامعه، «در همان حال که باید با عوامل روحی و روانی تفرقه در پرتو توحید در عبادت و حق پرستی مبارزه کرد، [باید] با عوامل تبعیض، بی عدالتی ها، محرومیت ها، ظلم ها، اختناق ها، طاغوت ها، غیر خدا را «رب گرفتن ها » به شدت جنگید. »
استاد در بحث «مراتب و درجات شرک »، انواع شرک را توضیح می دهد که متناظر با انواع توحید عبارت است از:
- شرک ذاتی
- شرک در خالقیت
- شرک صفاتی
- شرک در پرستش
شهید مطهری جهان بینی اسلامی را از نوع جهان بینی توحیدی می داند و به شواهدی از توحیدی بودن جهان-بینی اسلامی اشاره می کند. استاد مطهری نه اعتقاد به موجودی غیر خدا و نه وجود نظام اسباب و مسببات و نه اعتقاد به قدرت و تأثیر مافوق طبیعی برای یک موجود اعم از انسان و فرشته، هیچ یک را مخالف اصل توحید نمی شمارد. به اعتقاد استاد مرز توحید و شرک در رابطه با خدا و جهان و انسان «از اویی » و «به سوی اویی » است. هر موجودی مادام که او را در ذات و صفات و افعال با خصلت و هویت «از اویی » بشناسیم، او را درست و مطابق با واقع و با دید توحیدی شناخته ایم و نیز توجه به هر موجود هر گاه به صورت توجه به یک راه برای رفتن به سوی حق باشد و نه یک مقصد، توجه به خداست. استاد بر مبنای توحید، درباره مفاهیم و موضوعاتی مانند صدق و اخلاص، وحدت و یگانگی جهان، غیب و شهادت و دنیا و آخرت توضیح می دهد. موضوع مهم دیگری که در این کتاب به آن پرداخته شده است، حکمت بالغه و عدل الهی است. استاد در این زمینه به چرایی وجود شرور در جهان می پردازد و نیز تاریخچه مختصری از اصل عدل در فرهنگ اسلامی ارائه می کند.
منبع :www.motahari.ir
18 فروردین روز سلامتی
نوشته شده توسطهمايون لو 16ام فروردین, 1396
ارتباط غذا با طول عمر از نگاه قرآن و احادیث:
امروزه دانشمندان معتقدند که انسان با دور ساختن عوامل مرگ میتواند عمر نامحدود داشته باشد. همین مسئله باعث شده تا محققان در محیط آزمایشگاه با بهبود شرایط زندگی، عمر حشره ای را به هشتاد برابر افزایش دهند.
پیری که به دنبال جوانی به وجود میآید، در حقیقت تغییرات و پیدایش کلسترول در جدار عروق است که به تصلب یا سفت شدن شرایین موسوم است. این یکی از تعریفهای پیری است. حال اگر شرایطی به وجود آید و این چربیها در جدار عروق جمع نشوند، پیری و فرسودگی به تأخیر خواهد افتاد. این شرایط عبارت است از:
* اعتدال در صرف غذا و خودداری از پرخوری، چنان چه امیر مۆمنان علی (ع) میفرمایند: «هر که کمتر خورد رنج و آلامش (دردهایی که به بدن میرسد) کمتر است.»
* رعایت آداب تغذیه به منظور جلوگیری از سوء هضم و نفخ و غیره.
* خودداری از هرگونه اعتیاد.
* مصرف ماست بیشتر از سایر غذاها برای مبارزه با میکروبهای سم ساز روده (در افراد سالم و جوان)
* مبارزه با یبوست و تنبلی روده
* جلوگیری از پیدایش چربی خون در اثر مصرف نکردن روغنهای حیوانی و غذاهای بسیار چرب.
* سحرخیزی و ورزش در هوای آزاد به خصوص در صبح زود.
* رعایت نوع غذای روزانه؛ زیرا اگر زیادتر از حد معمولی چرب باشد سازنده کلسترول، اگر خیلیترش باشد موجب ضعف و پیری و سستی اعصاب، اگر خیلی پرنمک باشد باعث لاغری و کم سویی چشم و اگر خیلی شیرین باشد عامل چاقی خواهد بود.
* صرف غذاهای مختلف و رنگارنگ در یک وعده غذایی، اختلال هضم را در پی خواهد داشت، زیرا هر یک از آنها زمانی جداگانه برای هضم و جذب لازم دارد.
رعایت نکات فوق در سالخوردگان بیشتر و در زمان پیری لازم است، زیرا دوران پیری زمان ضعف و ظهور بیماریها است.
افراد مسن غالباً دچار بیماریهایی از قبیل فشار خون، نقرس، دردهای مفصلی، نارسایی شریانهای مغزی قلب (کرونرها) و مشکل شدن هضم به علت کم شدن شیره های هاضمه ای خواهند شد.
امام جعفر صادق (ع) میفرمایند: موقعی که سن به 50 سالگی رسید، با شکم پر از چربی نخوابید
قرآن کریم چنین میفرماید: هر که را عمر طولانی دادیم از خلقتش میکاهیم (هرچه پیری فراتر رسد، ضعف و سستی بیشتر خواهد شد) قسمتی از آیه 68 سوره یس.
در دوران پیری دفع کلسیم از خون زیاد میشود و خوردگی استخوانها شروع میگردد. مخصوصاً در افرادی که تحرک کمتری دارند.
در این دوران عمر بایستی به اندازه نیاز مواد غذایی را مصرف کرد، زیرا اضافه آن به صورت چربی ذخیره شده مخاطرات زیادی به وجود میآید. در این رابطه پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی (ص) میفرمایند: معده خانه بیماری زایی است. به بدنتان چیزی که احتیاج دارد بدهید. (به اندازه احتیاج غذا بخورید)
طبق گفته کارشناسان تغذیه مقدار کالری لازم در دوران پیری در حدود 1600 تا 2600 کالری است که باید به وسیله غذاهای روزانه تأمین شود. این مقدار کالری از خوردن غذاهای ساده نیز به دست میآید که روش پسندیده آن، این است که در 24 ساعت به عنوان مثال: یک وعده از غذای پختنی (ناهار) و یک وعده میوهجات (شام) و صبحانه نیز غذای بسیار سبک و بدون چربی استفاده شود.
استفاده از غذاهای سبک به عنوان شام توسط ائمه اطهار (ع) بسیار توصیه شده است.
امام جعفر صادق (ع) میفرمایند: موقعی که سن به 50 سالگی رسید، با شکم پر از چربی نخوابید.
زیرا شبها عصب سمپاتیک کمتر فعالیت دارد، برعکس عصب پاراسمپاتیک که فعالیت آن تازه شروع به کار میکند. سوخت و ساز بدن 10-20 درصد تنزل میکند، لذا شبها چربیها کمتر میسوزند و اکثر سالمندان نیز مبتلا به زیادی چربی خون هستند، این هر دو نقص باعث بروز عوارضی میشود که درباره آن شرح زیادی داده شده است.
از رسول اکرم محمد مصطفی (ص) نقل شده است که: ایشان در جمعی از اصحاب حضور داشتند و فرمودند: کسی که شب میوه میخورد زیان نمیبیند.
حضرت جعفر بن محمدالصادق (ع) میفرماید: روغن غذا، خوب است اما من دوست نمیدارم برای پیران و خوردن روغن در زمستان بهتر است از خوردن آن در تابستان.
گروهی اظهار میدارند: برای مبارزه با چاقی شبها شام نمیخوردند، حال اینکه نخوردن شام توصیه نشده است. باید خورد اما ساده و سالم و به اندازه چنان چه رسول گرامی اسلام (ص) میفرمایند: شام بخورید اگرچه مشتی خرما باشد. زیرا شام نخوردن مایه ضعف و پیری است.
بخش تغذیه و آشپزی تبیان
منبع : www.article.tebyan.net
بیانات مقام معظم رهبر ی در تحویل سال 96
نوشته شده توسطهمايون لو 14ام فروردین, 1396
پیام نوروزی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای را به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ :
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۹۶ گفتند: اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج وضع کنونی است.
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بهمناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمهزهرا سلاماللهعلیها و عید نوروز به همهی هممیهنان و ایرانیان بویژه خانوادههای معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.
حضرت آیت الله خامنهای سال ۹۵ را همراه با تلخیها و شیرینیهایی برای ملت ایران دانستند و با اشاره به برخی از مهمترین عوامل شادکامی ملت در سال گذشته، افزودند: عزت ایران و هویت ملت عزیز در تمام قضایای سال ۹۵ مشهود بود و دشمنان در همهجای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور پر شور و غیرتمندانه مردم در روز ۲۲ بهمن در پاسخ به بیاحترامی رئیسجمهور امریکا و همچنین اجتماع عظیم مردم در روز قدس را نشاندهنده هویت و اهداف والای مردم ایران خواندند و گفتند: با وجود آنکه همسایگان ایران و کشورهای منطقه دچار ناامنی هستند، امنیت کشور در محیط پرتلاطم منطقهای و بینالمللی شاخص بسیار مهمی بود و ملت ایران در طول سال، «امنیت پایدار» را تجربه کرد.
«همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر» دو شاخص دیگر در ارزیابی موفقیتها و پیشرفتهای ملت ایران بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره و خاطرنشان کردند: مشاهده و اطلاع از فعالیتهای پر شور و مبتکرانهی علمی، فرهنگی، تولیدی و ورزشی هزاران گروه جوان در سراسر کشور و برگزاری جلسات و فعالیتهای گرم و گیرای دینی، از جمله نقاط مثبت و شادیآفرین برای کشور و ملت ماست.
حضرت آیتالله خامنهای سپس تلخیها و سختیهای سال قبل را مربوط به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط دانستند و افزودند: من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراین تلخی کام مردم بهویژه طبقه ضعیف را از مشکلات اقتصادی همچون «گرانی، بیکاری، تبعیضها و نابرابریها و آسیبهای اجتماعی» با همهی وجود حس میکنم.
ایشان تأکید کردند: همهی ما مسئولیم و باید هم نزد خداوند متعال و هم نزد ملت پاسخگو باشیم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید بر «اقدام و عمل» در نامگذاری سال ۹۵ و انجام کارهای خوبی که مسئولین گزارش آن را دادهاند، گفتند: البته فاصله زیادی میان کارهای انجام شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد و آمارهای مثبت و منفی را باید در مجموع مشاهده کرد.
ایشان، توجه به نام «اقتصاد مقاومتی» را به تنهایی مؤثر ندانستند و در خصوص راهحل و علاج وضع کنونی، افزودند: علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان.
حضرت آیت الله خامنهای، بر اساس همین ضرورت، سال ۹۶ را «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند و گفتند: تمرکز و برنامهریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین و موجب پدید آمدن موفقیتهای چشمگیر و محسوس است و مسئولین باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش کنند.
منبع :www .tag.ir/local-news/92434
سال نو 96
نوشته شده توسطهمايون لو 24ام اسفند, 1395
آغاز نام گذاری رسمی سال از سوی مقام معظم رهبری:
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال ۱۳۷۸، به عنوان سال امام خمینی(ره) سنتی جدید را برای نامگذاری سالها در کشور پایه نهادند. سنتی که پیش از این نیز در پیامهای نوروزی ایشان به چشم می خورد اما به شکل مدون و تأثیرگذار که راهی را نشان بدهد و بتواند حرکتی در جامعه ایجاد کند از سال ۷۸ آغاز شد.
این سنت حسنه از سال ۸۲ با نامگذاری سال مذکور به نام “خدمتگزاری” حالتی جدیتر به خود گرفت و موجبات تکاپو در بین مسؤولان برای رسیدن به خواستههای معظم له که در حقیقت خواسته نهایی عموم جامعه بود را بیش از پیش کرد.
” رهبر معظم انقلاب در سالهای پیش از آن هم در پیامهای نوروزی خود بر نکتهای مشخص تاکید میکردند اما نام مشخصی را برای سال آغاز شده عنوان نمیکردند. بر همین مبنا بود ایشان سال ۱۳۶۹ را سال تاکید بر “تحول درونی و اصلاح امور” عنوان کردند؛ سالی که اولین عید ایران اسلامی به رهبری حضرت آیت الله خامنهای بود.
رهبر معظم انقلاب همچنین سال ۱۳۷۰ را تاکید بر “صبح روشنی”، سال ۱۳۷۱ را تاکید بر “تحکیم معنویت”، سال ۱۳۷۲ را سال تاکید بر “عدالت اجتماعی”، سال ۱۳۷۳ را تاکید بر “صرفهجویی”، ۱۳۷۴ تاکید بر “وجدان کاری، انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی”، سال ۱۳۷۵ را تاکید بر”ضرورت پرهیز از اسراف و حفظ ثروت و منابع عمومی کشور”، سال ۱۳۷۶ را سال تاکید بر”توجه به معنویات و فضایل اخلاقی” و سال ۱۳۷۷ را سال تاکید بر “صرفهجویی و پرهیز از اسراف، قناعت و پایداری بر مواضع اسلامی و انقلابی” اعلام کردند.
نام سال های اخیر در یک نگاه
نام سال 1396 ” ؟ “
نام سال 1395 “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل”
نام سال 1394 “دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی”
نام سال 1393 “اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی”
نام سال 1392 “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی”
نام سال 1391 “تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه ایرانى”
نام سال 1390 “جهادی اقتصادی”
نام سال 1389 “همت مضاعف و کار مضاعف”
نام سال 1388 “اصلاح الگوى مصرف”
نام سال 1387 “نوآوری و شکوفایی”
نام سال 1386 “اتحاد ملى و انسجام اسلامى”
نام سال 1385 “پیامبر اعظم(ص)”
نام سال 1384 “همبستگى ملى و مشارکت عمومى”
نام سال 1383 “پاسخگویى سه قوه به ملت ایران”
نام سال 1382 “نهضت خدمتگزارى”
نام سال 1381 “عزّت و افتخار حسینى”
نام سال 1380 ” اقتدار ملی و اشتغال آفرینی”
نام سال 1379 “امام امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب علیه السّلام”
نام سال 1378 “امام خمینى قدسّ سرّه”
نام سال 1377 “صرفه جویی”
نام سال 1376 “صرفه جویی”
نام سال 1375 “کار سازنده”
نام سال 1374 “انضباط اقتصادى و مالى”
نام سال 1373 “وجدان کارى” و “انضباط اجتماعی”
منبع : www.asemooni.com
29 اسفند روز تولد حضرت فاطمه (س)و روز مادر مبارک.
نوشته شده توسطهمايون لو 24ام اسفند, 1395
مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی ، تو شگفتی خلقتی
تو لبریز عظمتی ، تو را دوست دارم و می ستایمت .
دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت , رحمت و عزت می طلبم.
سال نو
نوشته شده توسطهمايون لو 23ام اسفند, 1395
هفت سین سفره دلت را به نام امام زمان بزن
بزرگ ترین دعا در مناسب ترین زمان:
«آیت الله موسوی اصفهانی (ره)» در کتاب گرانسنگ «مکیال المکارم» در بخش ذکر زمانهایی که دعا برای حضرت صاحب الزمان-عجّل اللّه فرجه الشریف و درخواست ظهور آن جناب از درگاه خداوند، سفارش و تأكید بیشترى شده، چهل و یک مورد را ذکر کرده است که دو مورد از آن با این ایام انطباق دارد: شب جمعه و نوروز.
اول اینکه لحظهی تحویل سال در شب جمعه است و چه مناسب است هنگامیکه در این شب، اعمال ما بندگان به محضر مبارک حضرت مهدی (علیه السلام) عرضه میشود دعا برای فرج آن حضرت هم در بین سایر اعمال موجود باشد.
دوم زمان نوروز است که در روایات اعمالی برای آن ذکر کردهاند و دارای اهمیت خاصی است و از زمانهای مناسب برای دعاست.
منبع : مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم . ج 2 . ص 49، WWW .article.tebyan.net.
#آینه_خدا
نوشته شده توسطهمايون لو 18ام اسفند, 1395
#آینه_خدا
فاطمهى زهرا (سلامالله علیها) عارفترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین (ع)
اگر آن روز امت اسلامى، نصب پیغمبر را درست و با معناى حقیقىِ خودش درک مىکردند و تحویل مىگرفتند و دنبال علىبنابىطالب (علیهالسّلام) راه مىافتادند و این تربیت نبوى استمرار پیدا مىکرد.
و بعد از امیرالمؤمنین هم انسانهاى معصوم و بدون خطا، نسلهاى بشرى را مثل خود پیغمبر، پىدرپى زیر تربیت الهىِ خودشان قرار مىدادند، بشریت خیلى زود به آن نقطهیى مىرسید که هنوز به آن نقطه نرسیده است؛ علم و فکر بشرى پیشرفت مىکرد؛ درجات روحى انسانها بالا مىرفت؛ صلح و صفا در بین انسانها برقرار مىشد و ظلم و جور و ناامنى و تبعیض و بىعدالتى از بین مردم رخت برمىبست.
اینکه فاطمهى زهرا (سلامالله علیها) - که در آن زمان عارفترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین بود - فرمود اگر دنبال على راه مىافتادید، شما را به چنین سرمنزلى هدایت مىکرد و از چنین راهى مىبرد، به همین خاطر است؛ ولى بشر زیاد اشتباه مىکند.
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز عید سعید غدیر خم79/12/24
منبع : www.salmanpress.ir
شهادت حضرت فاطمه (س)
نوشته شده توسطهمايون لو 11ام اسفند, 1395روز شهادت زهرای اطهر است
عالم پر از مصیبت و دل ها مکدّر است
خشکیده چون نهال برومند عمر او
چشم جهانیان همه از اشکِ غم ، تر است
شهادت بانوی دو عالم ، امّ ابیها حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها بر عموم مسلمانان تسلیت باد.
فاطمیه
نوشته شده توسطهمايون لو 10ام اسفند, 1395بی بی جان…
هزاران کلید هم بیاورند،
قفل دلتنگی های دلم را باز نمی کنند
شاه کلید دلم ، فقط نگاه توست….
یا فــاطمه زهــرا (س)
معرفی کتاب
نوشته شده توسطهمايون لو 4ام اسفند, 1395 دختر شینا
از: بهناز ضرابی زاده
ناشر: سوره مهر
تعداد صفحات: ۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳
معرفی کتاب
نوشته شده توسطهمايون لو 1ام اسفند, 1395
کتاب “مطلع عشق” گزیدهای از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوجهای جوان و خانوادهها از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
نویسنده: حجتالاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علیاكبری
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی)
موضوع كتاب: دین
موضوع كتاب: علوم انسانی
نوبت چاپ: اول
تاریخ چاپ: تابستان ۱۳۹۲
شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه
تعداد صفحه: ۲۲۴ صفحه
شابك: ۹۷۸-۹۶۴-۲۹۵۱-۷۵-۸
منبع : www. farsi.khamenei.ir
فاطمیه
نوشته شده توسطهمايون لو 27ام بهمن, 1395
سر فصل كتاب آفرينش زهراست….
روح ادب و كمال و بينش زهراست….
روزي كه گشايند در باغ بهشت….
مسول گزينش و پذيرش زهراست….
صلي الله عليك يا فاطمة الزهرا
جملات برگزیده درباره «۲۲ بهمن و دهه فجر»
نوشته شده توسطهمايون لو 20ام بهمن, 1395در آستانه فرارسیدن «۲۲ بهمن» سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR جملات برگزیده از حضرت آیتالله خامنهای را درباره «دهه فجر و ۲۲ بهمن» منتشر کرد:
* ۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. ۱۳۷۸/۱۱/۰۶
* در طلیعهی روزهای درخشان فجر از همه چیز شایستهتر تکریم شهیدان و خضوع در برابر روح فداکار آنهاست. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲
* دشمنان سعی میکنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم میآورد. سعی میکنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳
* حادثه بیستودوم بهمن و پیروزی انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱
* هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹
دهه فجر
نوشته شده توسطهمايون لو 19ام بهمن, 1395
۲۲ بهمن بهمن در طول زندگی و برای نسلهای آینده باید سرمشق همه قرارگیرد .
امام خمینی(ره)
دهه فجر
نوشته شده توسطهمايون لو 19ام بهمن, 1395
22 بهمن بهمن در طول زندگي و براي نسلهاي آينده بايد سرمشق همه قرارگيرد .
امام خميني(ره)
15 بهمن تولد حضرت زینب
نوشته شده توسطهمايون لو 13ام بهمن, 1395
در خجسته روز میلاد بانوی کربلا
پرستار دل های زخم دیده خرابه های شام و در فرخنده روز گرامی داشت
مقام پرستار، یاد همه پرستاران صحنه جهاد و نبرد را گرامی داریم . . .
سخنان برگزیده مقام معظّم رهبری درباره انقلاب
نوشته شده توسطهمايون لو 13ام بهمن, 1395دهه فجر برای کشور ما یک فرصت تاریخی بود و ملّت ما را از یک حصار بسیار خطرناک خارج کرد. تا وقتی یک ملّت در حصار استبداد یک حکومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دین قرار دارد، هیچ چیز زیبا و مطلوبی که زندگی آنها را از لحاظ مادّی و معنوی اعتلاء بخشد و پیش ببرد، نمیتواند در بین آنها پا بگیرد.
منبع : www.benisi.ir
12 بهمن بازگشت امام خمینی به ایران
نوشته شده توسطهمايون لو 13ام بهمن, 1395دهه فجر، خوش آمدی که با مقدمت، عطرآزادی به جای بوی باروت در فضایمیهن اسلامیمان پیچید. قفسها شکسته شد و نفسها از زندان سینه ها رهایی یافت.
دهه فجرمبارک
دل نوشته
نوشته شده توسطهمايون لو 6ام بهمن, 1395مهدی جان
من ایمان دارم هر که دلش هوای تو شود، تو هوایش را داری !
برجام
نوشته شده توسطهمايون لو 2ام بهمن, 1395
دور جدید مذاکرات ایران با پنج به علاوه یک با هدف رفع تحریمهای ظالمانه از چندسال پیش آغاز و از همان روزهای نخستین اهداف آن بیان میشد: «مسئولین، هم به ما میگفتند، هم به مردم میگفتند که در این مذاکرات، قرار بر این است که وقتی ایران تعهدات خود را انجام میدهد، یکباره همهی تحریمها برداشته بشود. یعنی این مانعی که آمریکا سر راه ملت ایران ظالمانه و خباثتآمیز به وجود آورده بود، برداشته بشود. ۹۵/۵/۱۱»
منبع : hadana.ir